fredag 25. mai 2007

Tur til Kyoto

Samme dag som jeg var på morgengymnastikk (18. mai), reiste jeg til Kyoto for å treffe Marit Bruaset. Hun bor i området, og arbeider som engelsklærer der. Det kunne merkes at hun hadde arbeidet som guide tidligere, for hun hadde laget klar et skikkelig opplegg for dagen. Vi var innom flere fantastiske hager/parker og kikket på mange flotte templer. Det er vanskelig å prøve å beskrive hvor utrolig vakkert det var. Forhåpentligvis har disse bildene fanget noe. Se også bokanbefalingen nederst!


Noen elever spurte om de kunn få ta bilder sammen med oss.














Vi avsluttet dagen med et besøk i en bokhandel som hadde et utrolig bra utvalg i engelsk litteratur. (En av de få jeg har oppdaget.) Der ”snopte” vi oss noen bøker hver. Mulig dette ikke er så interessant for alle, men har blitt nysgjerrig på en japansk forfatter som heter Haruki Murakami. Han er forresten født i Kyoto, og oppvokst i Kobe. Bøkene hans er oversatt til mer enn 30 språk, - også til norsk. (Sauejakten, Dans dans dans, Norwegian wood, Trekkoppfuglen, Vest for solen, syd for grensen, Hardkokt eventyrland og verdens ende, Etter skjelvet, Kafka på stranden.) Jeg har altså så vidt begynt å lese ”Kafka on the Shore”, og kjenner at jeg bare må avslutte her nå, for å fortsette å lese. Ha det!


1 kommentar:

Unknown sa...

Hei Margareta!
Nå har eg registrert meg på Google og kan ledggja inn kommentarar.
Koseleg å lesa om at du smilte innvendig og utvendig då du opplevde utegymnastikk.

Trivele blogg. Har lagt deg inn på favoritter.


Blogges.

Mvh
Arildbrordinferskbloggar.