fredag 25. mai 2007

Fjellgymnastikk i Kobe

Åh! Jeg må bare fortelle om en fantastisk fjelltur jeg hadde sammen med den finske misjonæren Lea Lukka. Jeg hadde hørt at Lea gikk denne turen nesten daglig, blant annet for å bli kjent med nye mennesker, og for kanskje å invitere noen til Bibel-studie. Så jeg spurte om å få bli med. Litt over klokka seks på morgenen (!) fredag den 18. mai møtte jeg Lea utenfor porten på Aotani. (Der NLM holder til i Kobe.)

Etter å ha gått ca 20 minutter oppover i fjellet, stilte vi oss opp på en frodig slette inne i skogen sammen med ca 30 andre……. pensjonister. (Tilsynelatende:) Der hadde vi ”bøy-og-strekk-gymnastikk” til pianomusikk og en stemme over høytaleren. Jeg forstod ikke så mye av det som blei sagt, men ”hoi-hoi-hoi!” er jo ganske internasjonalt og jeg forstår ”ichi-ni-san” (en-to-tre), så jeg kikket litt rundt på de andre og forsøkte å henge med så godt jeg kunne samtidig som jeg bare måtte få tatt en del bilder! Se her, ser det ikke kjekt ut? Jeg gikk i hvert fall og smilte, både innvendig og utvendig under hele turen, fordi dette var bare en helt spesiell opplevelse for meg!







På vei nedover igjen, blei vi invitert inn i denne lille kafeen på te. Tre karer med lang livserfaring satt og snakket med Lea, - om løst og fast, går jeg ut i fra. Hun hadde med seg noen kort med Bibelvers på, som hun delte ut.

















Ingen kommentarer: